mandag 23. mai 2011

Hagestatus og påminnelse GA

God aften..
Her på Lillehammer har vi ikke vært så veldig 
heldig med veret den siste tida.
Nå observeres oppholdsver, men for 1 time siden slo regne mot ruta..


Igår brukt vi store deler av dagen i hagen.
Vimsemannen nappa nok sikkert opp 150 løvetannplanter, 
for dem fylt nesten 2 sekker.

Plattingen er ferdig- og er tatt i bruk av små og store Vimser..
Andreas og Helene drar fortsatt utover jord, 
men det finnes heldigvis en vannkran som kan vaske det bort..

Denne busken er fortsatt ikke ferdig trimma..
Under det fine grønne finnes det så mange døde greiner.
Den nærsynte kan kanskje se litt ny mørk jord som er lagt utover.
Merkelig at det skal kun legges 3 cm matjord 
oppå grusen når man opparbeider en hage..
Jeg har planta nedi løkblomstene våre under treet -
påskeliljene vil nok bli fine under der til neste år..

Er ikke blomsterbuketten jeg fikk av min mann flott?
I morra er det 3 år siden vi ble mann og kone..
Han har holdt ut så langt..
Og det betyr at det da gjenstår 1 døgn til trekning.
Så langt er det tatt 110 lodd.

Ellers blir det en Køben/Danmarkstur i bonus i år,  i tillegg til årets ferie..
Vi har fått et kjempetilbud på DFDS, og kuin itj si nei
når Tove ringt å spurt om vi slo følge..
Mor Vims ser frem til et par butikkbesøk den dagen..
7 timer skal nok holde..

Ha en flott kveld.
Mari Johanne

2 kommentarer:

  1. Det er godt å få stelt i hagen og sette istand til herlige stunder i sommer:)
    Gleder meg til trekking av gibort'n din:)
    Ha en fin dag:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som har en ferdig terrasse. Her er det bare grus og jord for tida... Mannen har lånt seg minigraver så håper vi kan begynne å støype fundamentene til terrassen i løpet av denne eller neste uke.

    Treet så NYDELIG ut herfra. Gleder meg til å plante litt her også.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar