onsdag 24. april 2013

Katta vår...

 
 
Dette er ikke et innlegg
om den tøffe katteputen
jeg fant på salg på
Kid i Fredrikstad idag.
 
 
 
Puta passer forøvrig godt inn på rommet
til vimsefrøkna vår..
 
Nei, dette er histrorien om når
vårt kattepus "Findus Magne Vims"
skulle til dyrlegen for å bli kastrert.
 
Herr Vims har gjort meg oppmerksom på situasjon i hele vinter
Jeg lovde jo de vi fikk katta av at vi skulle få han kastrert..
 
Time ble bestilt.
Bur til transport ble kjøpt inn
 
Dagen kom - det kunne vel
ikke skade å la han få gå ut å en siste tur før
vi kjørte til dyrlegen.
 
Findus var tydeligvis ikke så dum - for
borte var han..
 
Lurer igrunn på hva naboene tenkte når jeg gikk
rundt å ropte
"Findus", "Findus"
 
.. sikkert i  10 minutter
 
Skal ærlig innrømme at jeg begynte å bli litt svett..
Hvor var den katta blitt av..?
Hva ville dyrlegen tro hvis  jeg ringte å sa
 
"Beklager, jeg må avbestille timen... fordi jeg ikke finner katta..?
Eh...
 
 
 
 
Nå har jeg heldigvis skjemt han litt bort
slik at når han ser meg, er det det stor mulighet for en liten
matbit...
 
Så i fin form kom han springende fra sitt gjemmested.
Mor fikk lurt han fort inn i transportburet
og avsted til dyrlegen det bar...
Han fikk sitte på fanget,
og sa ikke "mjau" en gang på turen..
 
Så mitt råd er følgende - ikke slipp ut katta når
du har en avtale til dyrlegen..
 
 
 
Ønsker alle en flott torsdag.
Her har jeg 3 som hoster om kapp for øyeblikket.
 
Klem Mari Johanne

6 kommentarer:

  1. Morsom historie. Godt det ble ordnings til slutt! Er selv allergisk mot katter, men de er flotte dyr. God bedring til de hostende!

    SvarSlett
  2. Hahaha, ser det for meg der du går og roper:D

    Mine to går ut og inn som de ønsker og vil helst være ute om natta. De har hus på verandaen der de er i ly og har det varmt nesten uansett hvilket vær det er så det fungerer fint. Men natten før de skulle kastreres ble de tvangsflyttet til badet i kjelleren, jeg hadde IKKE fått tak i de om jeg hadde sluppet de ut;) På vegne av naboene dine sier jeg takk for at det er gjort, jeg har to hankatter som kjempes om å markere mest mulig på dørterskelen vår og det er ikke noe som er mer irriterende enn å komme ut i vindfanget og kjenne eimen av skikkelig "ram" hankatt-tiss...

    Lykke til videre til Findus som nå går rolige dager i møte,
    og god klem til deg - håper du får noen rolige dager etterhvert du også:)

    SvarSlett
  3. Kul pute! Den kunne nok eldstefrøkna vår også ha tenkt seg :) bra du fikk lurt med deg pusen, det er jo ikke samme innkalling på katter som på hunder, akkurat :) hosting er kjipt. Det går i runder her i huset også. Satser på at vår og varmere tider skal kurere! God fredag og helg til deg. Klem fra fru Uteng :)

    SvarSlett
  4. Spenstig nettside du har. Jeg er imponert. Ta gjerne en visitt på siden min som er en del om tapeter Du må fortsette ditt nydelige arbeid =)

    SvarSlett
  5. lly enjoyed what that you published . it really is not that simple to find great posts to read (you know.. READ and not simply going through it like some uniterested and flesh eating zombie before moving on), so cheers man for not wasting my time on the god forsaken internet. :p
    reallSarah Berger

    SvarSlett
  6. lo I think your blog is very good i found it on google I think will come back again
    Hi, I just ran across your blog via Bing. Your article is truly pertinent to my life at this moment, and I’m really happy I discovered your website.
    Have you heard about a Treadmill desk? it´s an alternate way to exercise while doing your day to day work.
    How Find a driving test sooner to save time and money.

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar