mandag 12. desember 2011

Når en baker pepperkaker


..er det ikke alltid like morsomt å trille ut deig..
Det er mer morsomt å bare spise deig..


Familien Vims baka
årets pepperkaker i går..
Hele familien var i aksjon..
(vimsebarna gikk i tur og orden lei, men pytt sånn
må en vel bare regne med)





Mor kjevla sine tynne, mens
far sine var litt mer tjukk.

Det førte igjen til det resultat
at halve brettet var mørkt
og det andre lyst..

Men heimordna pepperkaker
er nam, nam..

Nå må det sies at vi juksa litt.
Ikea bidro med deig..


3 bokser står ferdigordna i skapet
deriblant en kakeboks jeg har arvet etter min
gamletante Marta..
(bildet viser toppmotivet)



Nei, no må æ finn senga..
Det er Lucia i morra tidlig.

Vi snakkes.
Mari Johanne


2 kommentarer:

  1. Jeg har fått for meg at det er lenge til jul enda og har så utrolig god tid.
    Pepperkaker har jeg ikke begynt å tenke på enda, men det blir. Etterhvert.
    Tror jeg;-)

    Tøffe elg-former:D

    God kveld og fin luciadag til deg også,
    klem Hanne:)

    SvarSlett
  2. Så koselig:)
    Deig smaker godt, men gjør vondt...
    Ikke noe juks med IKEA, det kalles bare fornuftig tidsbruk :)

    Håper dere har hatt en fin Lucia-feriring i dag.

    Klem Gitte

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar