mandag 30. juli 2012

For han har fått seg traktor...




Nytt barnehageår starter snart,
og for vår del betyr det ny
barnehage på gutten vår.



Siden vi flytta til Sarspborg
har jeg kjørt mine vimsebarn til 
Ise hver dag ( ca 15 km ekstra hver dag)
Vi var så heldig å få plass i Soltun Gårdsbarnehage
som hadde utvidet med flere plasser.

Men når nærmeste barnehage, 
de har faktisk samme eier, 
ligger i parallell gata vår
ja, da ble han søkt over dit..
Stakkars - han må nå gjennom ny tilvenning..
Men vi kan da gå til barnehagen
og slipp å stå i bilkø inn til byen hver dag.

Og da passa det selvsagt supert at Veronika
som har bloggen i Vinduskarmen,
kunne fortelle at mor hadde vunnet på hennes 
Give Away i sommer
Hurra!

Syns det var ekstra moro å la junior 
få pakke opp gaven selv


Hva har vi her...?


En traktor.

Den er dessverre ikke grønn, men 
brun holder i massevis..


Stolt eier av ny matboks.
Tusen takk Veronika..

Hverdagen har begynt igjen for familien Vims.
Frøkna har nå igjen 1 dag i barnehagen..
Mor har dratt ut hele gjengen på to kveldsturer
i skogen i det siste
Årsak - kan det finnes kantareller langs vår vei?
Fant begge dagene nok til en liten prøvesmak:-)

Ønsker alle en flott tirsdag.

Klem Mari Johanne

2 kommentarer:

  1. Klart man må ha egen traktor! Kjente at æ blei ørlite misunnelig, synes de er så fine.. Klem

    SvarSlett
  2. Den kuleste matboksa jeg vet om, gratulerer til mor som vant og vimsegutten som fikk:)

    Og når du nevner kantareller, visste du at det går an å lage noe som heter "kantameller"?
    Skal visst nok være karameller av kantareller, jeg hørte om det på radioen i dag morges og må si at jeg er en smule skeptisk...;D

    Klem tild deg,
    Hanne:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar