torsdag 13. september 2012

Peisovn



God aften..
Endelig kan jeg begynne å vise fram resultat
fra oppussingsprosjektet vårt..

Vi har en del småprosjekter dette året..
Og jeg kan love at jeg er fornøyd så langt..

Idag vil jeg vise dere vår nye peisovn.




I utgangspunktet så denne veggen slik ut..


 Merkbar forandring...ikke sant..?

Vi hadde vurdert flere ting underveis
blant å male over tegelsteinen som var på veggen fra før..
Men når vi fikk se skiferveggen til et vennepar,
fant vi vel fort ut at slik ville vi også ha det...
På gulvet er det montert flis..
 


 På sikt skal veggen males hvit - 
evt montere smartpanel..
men det blir nok ikke dette året..






Ellers har det vært ei travel uke.
Sjølsagt mått herr Vims på møte på Hamar 
denne uken - noe han ikke har vært siden vi flytta ned.
Akkurat denne uka passa sjølsagt veldig dårlig..
Men nå er det snart fredag, og det ser da ut som jeg
levde over denne uka og..

Trivelig med alle som legger seg til som 
følger av bloggen min -
hjertlig velkommen!

Mari Johanne

6 kommentarer:

  1. Så fint dere får det :-) stikker nok nesa innom neste gang vi er nedover. God helg.
    Helene

    SvarSlett
  2. Skikkelig lekkert ble det - utrolig fin den steinen bak peisen:)

    Håper helga di blir bedre enn uka høres ut,
    god klem til deg:)

    SvarSlett
  3. Flott ovn som sikkert varmer godt:) Fin vegg bak også:)
    God helg

    klem Trine:)

    SvarSlett
  4. Så flott det ble, det trengte sårt en utskifting ja...

    Kos deg med ny peis i høstmørket!!

    SvarSlett
  5. Flott peis ;o) Ett skritt videre i oppussingen, det må være heeeerlig! Her e høsten på vei,no e det å rydde inne etter en hektisk byggesommer, kanskje male litt? Vi får se..kos deg snuppa, klem

    SvarSlett
  6. Så flott det ble! Bra du berga deg gjennom uka, nå er det vel deilig med helg, kan jeg tenke meg:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar