onsdag 24. august 2011

Farmors tallerkenhylle..



Det var en gang en tallerkenhylle
som hang på kjøkket te a farmor..

Nå er hylla havna til oss her på Lillehammer
-og den måtte gjennom en hard behandling med sandpapir i helga..
Når jeg kjenner på hånda idag, skulle jeg sjølsagt ha brukt slipemaskina til gubben
Vet det til neste gang..

Farmor var flink til å hekle, og hadde alltid en hekla kant nederst..
Alle hull etter stiftene er der fortsatt, minner jeg vil ta vare på..
Den må bare få en litt annen farge..




Nå er planen at hylla skal opp på rommet til
vimsegutten
- hvis ikke mor finner ut at hun ha den på kjøkkenet..

Akkurat som farmor..

Tiden vil vise..

I kveld har den fått sitt første strøk med hvitmaling..
Blir moro å vise dere det endelige resultatet..


Farmor hadde også grønne fingre..
Håper hun hadde blitt glad for å sett disse blomsterertene.. 

Ha en flott kveld.
Mari Johanne


6 kommentarer:

  1. Så kjempefin tallerkenhylle, Vimså:) Spesilet artig må det være at farmora di har eid den og brukt den:) Nydelige erteblomster på nederste bildet:)

    Klem fra Trine.)

    SvarSlett
  2. Den blir jo kjempefin! Så flink du er :)

    SvarSlett
  3. Tallerkenhyller er stilige!
    Fint til det meste:)

    Håper dere blir fornøyd med Graffi nå da! Jeg liker meg der. Alltid koselig å dra "hjem" og møte gamle venner. Skjønner du ser fram til turen.

    klemklem

    SvarSlett
  4. Den blir kjempefin ,nå fikk jeg lyst til å male noe jeg også(mulig det er høsten på meg)hehe, Marit.

    SvarSlett
  5. Heisann!
    Så hyggelig at du har meldt det på give away inne på bloggen min.

    Så koselig med den arvede hyllen..og den kommer til å bli super fin i hvit. Ønsker meg også sånn.

    Håper du og dine får en kjempe fin helg.

    Klem Hege-Mamma til 3

    SvarSlett
  6. Fin hylle :)
    har en maken på kjøkkenet med kokebøker i :))

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar