søndag 16. januar 2011

God søndag

Ja, gårdagen gikk litt fortar enn man på forhånd hadde beregna..
Vimsemann va oppi skogen og gikk på ski - mein hain sa at hain hadd gått 3 mil i går.
I mellomtiden var mine vimsebarn og jeg i omkretsen rundt huset. 
Vimsejenta ble henta av nabogutten og var ute å lekte med akebrett.
 Vimsegutten er fortsatt forkjøla, og må bli bedre til imorra - holdes derfor inne.....

Var en tur på kjøpesenteret i går kveld.. uten mann og barn. Hadde to mål for turen - ny bukse og en bukett tulipaner.
Endte opp med alt mulig anna enn akkurat det. Bla et par søte sko te frøkna - som avgir glitter over hele huset..

Ballerinasko

Her i huset har vi 3 bursdager i mars. I tillegg skal lillebror m/søster til fotograf i påska.
..og da tenker jeg at frøkna må ha en ny kjole.. bestilt derfor en søt rosa kjola fra Lille Martine..

Tulipanbuketten fant jeg først ikke, og valgte en ny potteplante - sjølsagt så jeg tulipanbuketten når jeg hadde betalt for st.paulian - men da får det bli te neste helg..
Kanskje ble de satt frem i mellomtida - :-) vel, kanskje ikke så veldig sannsynlig teori..



Idag er vimsemannen og vimsejenta i plaskeland, les; badeland.
Når jeg har fått postet dette innlegget bør jeg derfor benytte husroa og få lest gjennom et kompendium.
Imorra er det siste samling på høgskolen - eksamen nærmere seg..
Ellers er det første dameforeningen etter jul i morra - hvilket prosjekt blir med i sekken ? Skal gi dere en oppdatering tirsdag. 



Status treningsløfte uke 2 - 
2 treningsøkter - ok

Ha en flott søndag!
mj

3 kommentarer:

  1. Hei, og TUSEN TAKK for alle de koselige kommentarene du legger igjen inne hos meg...
    Blir så GLAD :)
    Når det gjelde redigering av bilder, er jeg en skikkelig AMATØR! Har aldri gjort det før, men mannen lasta ned PhotoScape, som jeg prøver å lære meg...
    Synes det er så mange som er så flinke med redigering, og ser så mye fint folk får til... Vi får bare øve oss ;)
    Fin søndag videre til deg.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Takk for koselige kommentarer! Jeg elsker bøker, og det var nok bare halvparten av hyllene mine som vistes på bibliotekbildet:-)

    Når det gjelder bilderedigering så bruker jeg også gratisprogrammet PhotoScape. Det kan lastes ned gratis fra nett. Jeg har ikke lært meg helt å bruke det enda, ser at Fru Fly for eksempel kan endre myyye på bildene sine. Men det er enkelt å lage montasjer og legge til rammer på PhotoScape. I tillegg bruker jeg gode gamle Paint litt, du vet tegneprogrammet som ligger undertilbehør på startmenyen.

    Min header er laget av to montasjer fra PhotoScape. Jeg åpnet ett av dem i paint, la til den andre, klippet og flyttet litt på bildene og la til tekst underveis.

    Learning by doing!
    Lykke til!
    Og ha en fortreffelig søndagskveld, og uke!
    Klem fra Supersnuppa

    SvarSlett
  3. Slike handleturer kjenner jeg meg igjen i... -kommer hjem med mye, men ingen ting av det jeg SKULLE ha.. Man vet ikke alltid hva man trenger før man ser det ;) Søte sko! Alltid koselig med nye blomster:)
    God mandag til deg og dine!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar